Let's talk about... FASHION!

Written March 22. 2007 in Just what i think about...

###FULLSIZE:http://vfs.reallifelog.com/2007/03/22/decbcf1183661c30d8edb2db126308e4.jpg### ###THUMBNAIL:http://vfs.reallifelog.com/2007/03/22/df4aeb69c5ae9b1df04bb986d9cec187.jpg### ###ID:40787###          Am observat, atât de curând, cât şi mai de demult, faptul că românii sunt preocupaţi de felul în care arată, din punct de vedere al vestimentaţiei, mai mult decât cei de peste hotare. În călătoriile mele prin Europa, am constatat că nu sunt mulţi străini care să se preocupe atât de mult de felul în care arată, precum o fac românii şi mai ales româncele. Nu vreau să mai vorbesc de Statele Unite sau de Canada, unde în general oamenii au tendinţa să iasă pe stradă în aceiaşi papuci cu care stau şi...în livingul personal. Nu ştiu dacă, până la urmă asta e un lucru bun sau un lucru rău. Poate că ei sunt mai puţin stresaţi decât noi şi în felul asta au o viaţă mai liniştită. Oricum e clar că românii sunt mai preocupaţi de haine de FIRMĂ decât multe naţii de pe glob. Aşa că, am ajuns să ma întreb  care e cauza acestui fenomen? De ce sunt românii atât de obsedaţi de acest subiect? Să fie oare tot un efect al parvenistismului sau să blamăm din nou perioada comunistă, care ne uniformiza pe toţi şi care probabil a dus la tendinţa actuală? Personal, pot spune că sunt de acord cu ideea de vestimentaţie îngrijită şi de aspect estetic plăcut ochiului... Dar de aici şi până la obsesia hainelor cât mai scumpe şi cât mai de FIRMĂ cred că este un drum destul de lung. Eu cred că, din punct de vedere vestimentar, sunt mai importante originalitatea şi propriul stil (bine conturat), decât obsesia de a fi îmbrăcat la fel ca toţi ceilalţi pentru că aşa cere moda. Şi până la urmă cine sunt cei care impun moda? Designerii? Magazinele? Marketingul? Vedele? Eu cred că cei care impun moda sunt de fapt nişte formatorii de opinie vestimentară, în general aceştia fiind tot cei care au de câştigat de pe urma acestui proces.
           Poate că şi eu sunt o victimă a modei, pentru că recunosc, încerc pe cât posibil, să mă situez în tendinţe. Dar asta nu înseamnă că adopt orice nou val al modei. NU! cu ideea asta nu sunt de acord! Nu sunt de acord că trebuie să porţi orice numai de dragul sintagmei ,,se poarta!" Eu cred că este mai important ca ceva să îţi vină bine, decât să fii penibil doar de dragul de a fi in pas cu moda... Nu cred că trebuie să urmăm orbeşte orice tendinţă nou impusă de modă, fără a ne gândi înainte dacă aceasta este sau nu potrivită cu personalitatea şi cu fizicul nostru... Si dacă tot vorbim de fizic şi de modă aş vrea să o dau ca ,,exemplu" pe ilustra Ramona Badulescu... Femeia aia se crede critic vestimentar si pretinde ca este mereu înţolită după cum dictează moda. Totuşi, in opinia mea, ea apare ca fiind penibilă, pentru că hainele pe care le poartă, fie ele cât de scumpe şi cât de trendy (fendy, dandy, mandy
J )... i se potrivesc mai mult decât ,,perfect". Şi dacă tot vorbeam de un aspect estetic plăcut, nu cred că mai este cazul să aducem în discuţie şi unghiile groteşti cu care se mândreşte această femeie, care se crede consilier de imagine şi critică cu vehemenţă modul în care se îmbracă altă persoane.

Tags:

Comments

1

 Alice

Written March 22. 2007
Let's talk about Avon! :)) sau nu. Ramona Badulescu cred k vrea sa fie un trend setter. Ea are stilul ei propriu si asta e. Trebuie sa recunoastem ca nu am mai vazut nici un personaj monden imbracat ca ea. Nici eu nu m-as imbraca asa pt ca nu ma caracterizeaza stilul vulgar. Mie personal imi place cum se imbraca Loredana. Desi nici ca ea nu m-as imbraca intotdeauna... si aici ma refer la tinutele din dantela. Cat despre cei care isi etaleaza firmele pe fata nu pot sa spun decat ca sunt niste tarani. Nu trebuie sa te imbraci de firma si sa si arati asta ostentativ. Vorba aia... cine stie cunoaste. Depinde si in ce medii te invarti. Oricum restul hainelor care le ai pe tine, accesoriile si comportamentul tradeaza un alt fake de pe tine. Parerea mea e k un logo discret al firmei este mult mai HOT :))
2

 kris

Written March 22. 2007
eu cred ca la noi parvenitismul e strict legat de perioada comunista ..nu sunt 2 lucruri diferite..... si sincer romanii nu sunt obsedati peste masura de haine de firma...la fel este peste tot exista o marja...ca si la noi obsedata de acest trend. Sunt niste oameni care asta urmaresc. Mai mult strainii pun mult mazi mare accent pe haine de firma...diferenta este ca nu vorbesc despre asta prea mult si nu afiseaza acest lucru opulent...iau firme foarte scumpe dar nu asa comerciale, ci nisate dar still firma f scumpa, sau chiar cele foarte cunoscute dar aleg lucruri cu gust...asta e problema la noi: nu evem cultivat gustul...in rest suntem la fel...firma este o marca a statului social si e normal sa vrei calitate cand ti-o permiti si nu mai esti complexat....ah ca poti usor sa iei si ceva care nu e de firma dar sta bine, e altceva, dar se alege firma...e normal...ti-o permiti
3

 Kris

Written March 22. 2007
ah ink o chestie: pentru mine moda merge spre lux: n-are nevoie de comunicare atl ci de f mult PR
4

 simona c

Written March 25. 2007
adevarul este ca romanul nu conteaza daca are ce sa manance, important este ca are tricou Nike. si sunt aici doua categorii de romani. cei care isi arunca toti banii pe haine de marca originale, cu toate ca dupa aceea nu mai au bani nici sa iasa la un suc. si romanii care nu au suficient de multi bani pentru produse originale, dar dau banii pe fake-uri. concluzia este ca romanul este preocupat sa ii impresioneze pe cei din jur. eu nu inteleg lucrurile astea. ai Bmw dar il tii in garaj ca nu ai bani de benzina (iesi cu el doar la ocazii speciale), ai haine Armani sau mai stiu eu ce firme, dar nu ai bani sa iesi la un suc. asa ceva numai la noi in Romania vezi! eu personal, incerc sa ma intind cat imi este plapuma, vorba romanului. oricum mentalitatea asta legata de haine mi se pare o prostie.
5

 Alina

Written March 26. 2007
in urma unui sondaj realizat anul trecut romanii sunt pe locul I in Europa in randul celor interesati de ,,eticheta" sa zic asa.Acum daca raportam acest aspect la salariul mediu pe economie...nu stiu daca ne face sa fim mai ,,breji" decat nemtii sau italienii de ex. Pe noi nu ne interseaza de fapt firma, brandul, marca...nu stiu cum sa mai zic. pe noi ne intereseaza Eticheta. caci dc ar fi sa se faca vre un sondaj al persoanelor care isi expun firma hainelor romanii ar fi pe locul I iar francezii de ex pe ultimul loc...si asta nu ar insemna ca au mai putine haine de firma ca noi. ce sa zic...ne meritam unii pe altii. Meritam sa vedem la fiecare colt de strada un baiat geluit ce coboara dintr-o dacie tunata cu niste blugi agatati si pe dosul carora scrie mare cu auriu D&G. Asta cautam, asta avem:Etichete!!! Pacat totusi ca tot in urma unui sondaj recent suntem pe locul 2...DE LA COADA la capitolul igiena..care stiti ca se calculeaza in functie de cantitatea de sapun cumparata anual....Dar e bine ca avem haine de firma, cat de des le spalam nu mai conteaza, deh, sa nu iasa vopseaua de pe eticheta :)
6

 Fashion iliterate

Written March 27. 2007
Fashion, moda, trendy, funky, cool, cuvinte care in mod normal ar trebui sa ne duca cu gandul la o persoana care exprima ceva, care stie ca daca se imbraca intr-un fel va lasa o impresie anume, sau ca cei ca el il vor intelege. Moda, gustul sau frumnusetea unei tinute sunt date de eticheta? Nu. Cine spune ca o rochie home made nu poate fi frumoasa? Cine spune ca o pereche de pantaloni taiata in genunchi nu exprima ceva si ca cine trebuie sa obseve nu va observa? Nimeni nu este in masura sa spuna nimic.

Partea proasta ca si acea increngatura a speciei umane (putem sa ii numim generic parveniti) intelege mesajele pe care le transit specimenele care fac parte din turma. Desi combinatia de etichete/haine/accesorii pare prea commplicata pentru noi cei de rand in realitate sunt foarte simple si specimenele care fac parte din specia parvenitus le pot intelege cu usurinta, Mesajele sunt de forma: ai bani? sunt disponibila; am mertan; sunt din clan de clan; am o decapotabila; am masa si o sticla de whisky, te bagi?; inghit; etc

Dar intrebarea mea este: who are we to judge them? Nu e mai bine sa interactionam doar cu specia noastra?
7

oanasinca

Written March 27. 2007
Eu nu reusesc sa inteleg cum unii prefera sa aiba masina sau haine de firma in loc sa aiba casa sau ce sa manance. De exemplu, am niste blocuri prin apropiere (constructie 70, mai au un pic si cad) unde locuiesc 1 individ si 1a individa (separat) care au 1 audi Q7 si 1a audi A8. Iar preturile acestora pornesc de la 40.000E dar pot ajunge si spre 100.000E..Dar stau la bloc..Asta kiar nu inteleg!

Leave a comment

Type in name Required

Don't have a weblog? Sign up now!

Type in your commment Required
Robot or human?
Type the characters you see in the picture. Required

Profile

Deea

Romania, 23

Profile Image

Share this post

Feeds

Tags

Advertisement